foto1
foto1
foto1
foto1
foto1

Międzynarodowy Dzień Kropki

Dzien Kropki 2Dnia 15 września dzieci z grupy III przyłączyły się do obchodów Międzynarodowego Dnia Kropki.Dzien Kropki 3
Święto Kropki zostało zapoczątkowane dzięki książce pt. "Kropka" Petera H. Reynoldsa. Autor opisuje historię małej, Vashti, która dzięki malutkiej kropce i wspaniałej nauczycielce plastyki uwierzyła w swoje możliwości. Dziewczynka twierdzi, że nie potrafi rysować. Podczas zajęć nigdy nie otwiera pudełka farb, ale nauczycielka prosi ją by postawiła ołówkiem na białej kartce zwykłą kropkę. Zniecierpliwiona dziewczynka wciska ołówek w sam środek kartki i zaczyna się pakować, a nauczycielka z uwagą przygląda się kropce i prosi ją, by podpisała swoją pracę. Kiedy następnego dnia Vashti wchodzi do klasy, widzi swoją kropkę oprawioną w złotą ramę wiszącą nad biurkiem nauczycielki. Dzien Kropki 4Dziewczynka dochodzi do wniosku, że potrafi namalować jeszcze lepsze i ładniejsze kropki. Otwiera pudełko farb i mała bohaterka maluje kropki we wszystkich rozmiarach i kolorach. Książka pokazuje dzieciom, młodzieży, dorosłym, że nawet zwykła kropka może być dziełem sztuki. Niezależnie od wieku, każdy z nas ma jakiś talent!Dzien Kropki
Tego dnia nasze ubrania wypełnione były kolorowymi kropkami i grochami. Tego dnia dostrzegaliśmy kropki tam, gdzie wcześniej nikt na nie nie zwracał uwagi. Okazało się, że kropki towarzyszą nam w codziennym życiu. Było kolorowo, kropkowo i radośnie. Poprzez zabawy słowne, ruchowe, plastyczne dzieci uczyły się kreatywności, odwagi, wiary w swój indywidualny potencjał.

Spacerek na przejście dla pieszych i wycieczka do parku

We wrześniu dzieci z grupy IV przypomniały sobie zasady bezpieczeństwa obowiązujące na drodze. Swoją wiedzę dzielne przedszkolaki sprawdziły w praktyce- na pobliskim przejściu dla pieszych.
Wrześniowa pogoda pozwoliła nam również zorganizować zajęcia przyrodnicze o tematyce jesiennej w pobliskim parku. Dzieci uczestniczyły w zabawach badawczych: obserwowały korę pod lupą, porównywały grubość pnia drzewa. Ponadto zbierając liście określały ich kształt, kolor, wielkość, próbowały nazwać drzewo z którego spadły. Zebrane liście posłużyły dzieciom do stworzenia pracy plastycznej. Oczywiście nie zabrakło też czasu na wspaniałą zabawę!spacerIV 2spacerIVspacerIV 5spacerIV 3spacerIV 4

Copyright 2021  Samorządowe Przedszkole nr 130 w Krakowie

 

 Designed by www.diablodesign.eu.